Moje první laminátka při startu.

Ahoj, takže jak už to bývá, čerstvá tříkolka, nemnoho hodin na letišti na třech kolech a lidská vlastnost, lenost. To jsou faktory,které hrají pro to, aby jste roznesli vrtuli po letišti. U mne se to stalo. Povolen let v R14, žádný protivítr, špatně vybraná startovací plocha.. vyšší obilí (20cm) a lenost si po prvním nezdaru startu srovnat pořádně padák . Druhý pokus, plný plyn, padák jde nerovnoměrně nahoru a jen tak mi problesklo myslí „to vytáhnu motorem“ a místo ubrat, jsem přidržel plyn a ….. ozvalo se , pro mne tenkrát ještě neznámé chrup chrup chrup chrup a vypnutí motoru už bylo zbytečné. Co jsem se odpoutal a kouknul na minivrtuli co zbyla z originální laminátky, mi bylo teskno, poněvadž se laminát válel kolem. Ten trapas, když se na start v cizím městě po přeletu přišli podívat „fandové“ to je taky ten faktor, který je jak magnet na průšvih.

Co mě kamarád potom vezl 50km domů na letiště jsem přemýšlel proč se to stalo. Když jsem dorazil na letiště k nám, kolegové akorát dorazili na start že si jdou za mnou zalétat, protože jsem jim avizoval čas příletu a já dolétal. Kamarád Petr M. Kouknul na vrtuli, horní rám na mne a řekl „ty ses s tím pral“ a v tu chvíli mi blesknuvší myšlenka „to  vytýhnu motorem“ byla rozsvícená a jasnější než slunce.

Ano skutečně, když se totiž na triku (tříkolce) zvedne padák na křivo a vy pozdě vypnete motor, padák vyššího ucha přetáhne padákové šňury na horní část rámu a tah motoru přitáhne rám k rotující vrtuli, zbytek je jasný, jestli se tah nezastaví, v další otáčce se vrtule potká s rámem.

Předpokládám, že to je konstrukční chyba Nirvány, protože aplikovaný hliník nemá v tomto tahu moc pevnost a pruží.

Fotografie doplním později.

Ponaučení?  NEPRAT SE S PADÁKEM.

Petr as Kiubi

Permanent link to this article: http://www.airfly.cz/2009/06/16/moje-prvni-laminatka-pri-startu/

Napsat komentář